W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 10 im. Jana Szczepanika zakończył się cykl warsztatów „Akademia Młodego Technika” dla uczniów klas trzecich.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że firma Corning kontynuuje prowadzenie zajęć dla naszych uczniów w ramach Akademii Młodego Technika. Zarówno wykłady na temat światłowodów, technologii ich wytwarzania i obróbki, jak i zajęcia praktyczne z zakresu automatyki przemysłowej były przeprowadzone profesjonalnie, a zarazem w sposób ciekawy i przystępny dla młodzieży - powiedział Wicedyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Włodzimierz Łużyński.
Uczestnicy podczas warsztatów odbywających się w dniach 14, 18 oraz 21 i 22 marca poznali praktyczną stronę przyszłego zawodu i dowiedzieli się jak zaprogramować swoją karierę.
- Prezentujemy zagadnienia, które uczniowie poznają od strony teoretycznej, w sposób bardziej przyjazny i poparty przykładami z rzeczywistych rozwiązań technicznych występujących w naszym zakładzie - powiedział Mariusz Klonowicz, absolwent Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 10 w Łodzi i inżynier Działu Utrzymania Ruchu w Corning. - Szczególną uwagę zwracamy na aspekty, z którymi większość młodych stażem pracowników ma problemy. Mam nadzieję, że pomoże to przyszłym absolwentom podjąć świadomy wybór kierunku dalszej ścieżki zawodowej - dodał.
Uczniowie mogą odbywać w firmie Corning płatne praktyki wakacyjne, a szkoła otrzymała wsparcie w postaci sprzętu do celów dydaktycznych. Specjalistyczne urządzenia o wartości około 11 tys. złotych stanowić będą wyposażenie pracowni mechatronicznej oraz elektronicznej.
Zespół Szkół nr 10 w XVII Ogólnopolskim Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych 2015 zajął najwyższą pozycję wśród techników województwa łódzkiego, zarówno w klasyfikacji jak i rankingu maturalnym.
Corning Optical Communications Polska, lider kompleksowych rozwiązań optycznych dla przemysłu telekomunikacyjnego, został laureatem konkursu „Pracodawca kreujący i wspierający edukację 2015”.
Apple „It’s Glowtime” – nowe urządzenia i AI w centrum uwagi [WIDEO]
Na konferencji „It’s Glowtime”, Apple zaprezentowało swoje najnowsze produkty i technologie, które mają ukształtować przyszłość ich ekosystemu.