Newsello.pl

Dziś telewizor musi być Smart

Polska w czołówce krajów, w których korzysta się z wideo przez Internet! Zobacz, jak inteligenta telewizja zdobyła serca oglądających!
Dziś telewizor musi być Smart
Dziś telewizor musi być Smart

Wraz z innowacjami w dziedzinie jakości obrazu i designu, Samsung udoskonala system i aplikacje dostępne w telewizorach. W 2010 r. powstał pierwszy na świecie sklep z aplikacjami dla telewizorów, a rok później wprowadzono interfejs dla użytkowników Samsung Smart TVSmart Hub. Od tego czasu stopniowo pojawiały się kolejne innowacje, w tym system operacyjny Tizen, który pozwolił usprawnić korzystanie z telewizorów poprzez intuicyjną obsługę i możliwość połączenia z innymi urządzeniami.

W 2016 roku w Wielkiej Brytanii liczba użytkowników Samsung Smart TV przekroczyła próg 2,5 mln tygodniowo. W Polsce w grudniu 2015 roku platforma miała 1 milion użytkowników miesięcznie i od tego czasu ta liczba systematycznie rośnie. Już ponad 80 proc. nowych telewizorów i odtwarzaczy Blu-ray firmy Samsung, wyposażonych w funkcje Smart, jest podłączanych do Internetu. Przy czym aż 80 proc. telewizorów Samsung z systemem Tizen zostało podłączonych do „sieci”, podczas gdy wartość ta dla urządzeń z innymi systemami wynosi 67 proc.

Interesująco przedstawiają się preferencje konsumentów dotyczące oglądalność treści wideo przez Internet w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Według badania przeprowadzonego przez S&P Global Market Intelligence*, Polska jest tu niekwestionowanym liderem. Aż 81 proc. konsumentów przyznało się do oglądania treści wideo dostarczanych przez Internet na telewizorze – to o 2 punkty procentowe więcej niż w Wielkiej Brytanii i o 8 punktów procentowych więcej niż w Stanach Zjednoczonych.

Wśród polskich użytkowników 56 proc. ankietowanych stwierdziło, że przesyła wideo online z komputera na telewizor, podczas gdy na Wyspach Brytyjskich z tej funkcji korzysta tylko 29 proc. użytkowników. Inne urządzenia, służące do przesyłania treści online do telewizora, takie jak konsole, dekodery czy odtwarzacze Blu-Ray, nie cieszą już taką popularnością. Z badania wynika, że korzystanie z dekoderów jest powszechne wśród użytkowników w Wielkiej Brytanii (31 proc.), jednak w Polsce to zjawisko jest praktycznie niezauważalne (6 proc.).

W dziesiątce najbardziej popularnych serwisów w Polsce znajdują się YouTube, przeglądarka internetowa oraz aplikacje VOD, takie jak: Amazon, HBO GO, Player, Netflix, Filmbox Live, IPLA, VOD i TVP VoD. Już sześć z nich oferuje filmy i seriale w jakości Ultra High Definition (4K). Obecnie znajdziemy je w ofercie IPLA, FilmBox Live, VOD, HBO, Netflix i Amazon oraz w serwisie YouTube.

Jeden pilot by rządzić światem multimediów
Smart TV to nie tylko możliwość korzystania z serwisów VOD i innych aplikacji. To także sterowanie urządzeniami podłączonymi do telewizora, takimi jak konsole, soundbary czy dekodery oraz współpraca ze smartfonami czy tabletami. W telewizorach Samsung Smart TV z systemem Tizen udało się osiągnąć tak dużą integrację usług internetowych, urządzeń i telewizji, że przestaje być dla nas istotne, z jakiego medium czy urządzenia korzystamy. Wszystko znajdziemy w jednym miejscu, zarządzane jednym pilotem Samsung Smart Control. Wystarczy jednorazowo sparować z nim urządzenie.

Korzystając z aplikacji Smart View, która jest dostępna na urządzenia mobilne z systemem Android i iOS, można między innymi zmienić kanał w telewizorze, regulować głośność czy uruchamiać aplikacje Smart TV także z poziomu smartfona. Interfejs aplikacji wygląda podobnie, jak ten na większym ekranie, dzięki czemu obsługa jest łatwa i intuicyjna.

Dzięki szybkiej współpracy między urządzeniami na telewizorach QLED czy The Frame, możemy także sprawnie przeglądać treści ze swojego smartfona. Filmy i zdjęcia z wakacji na dużym ekranie robią naprawdę niesamowite wrażenie. Ponadto w tym samym czasie możemy niezależnie korzystać z telefonu – wysyłać smsy czy przeglądać Internet. W telewizorach The Frame nie tylko wybierzemy, jakie dzieła sztuki czy zdjęcia zobaczymy na ekranie, ale także ustawimy czujnik ruchu, określimy jego czułość czy zmienimy temperaturę barw prezentowanych reprodukcji.

Smart Pack: czy nie tak powinny być sprzedawane telewizory?
W 2017 roku Samsung wraz z partnerami zaproponował użytkownikom, którzy kupują nowe telewizory, usługę Smart Pack. To pierwsza na naszym rynku wielomiesięczna oferta dostępu do filmów i seriali za pośrednictwem serwisów VOD. Kupując nowy telewizor, widzowie mogą korzystać z wybranych aplikacji. Oznacza to, że zaraz po uruchomieniu urządzenia i jego zarejestrowaniu mogą cieszyć się serialami, filmami i sportem w wysokiej jakości. W zależności od modelu telewizora dostępne są trzy wersje pakietów: Elite, Premium i Welcome**.

  • Elite Smart Pack – wybierając telewizor QLED TV można skorzystać z najbogatszego z pakietów, który na start oferuje dostęp do HBO GO (na 3 miesiące) oraz Eleven Sports (6 miesięcy). Następnie, co 3 miesiące użytkownicy mogą wejść do filmowo-serialowego świata przez aplikacje Filmbox Live (na 6 miesięcy), VOD (na 6 miesięcy) oraz Player (6 miesięcy).
  • Premium Smart Pack – to oferta skierowana do osób, które kupiły telewizory z serii Premium UHD MU9002, MU8002 i MU7002. Pakiet zapewnia dostęp do Filmbox Live (na 6 miesięcy). Po 3 miesiącach od momentu aktywacji pakietu do wykorzystania jest też voucher do aplikacji Player (na 6 miesięcy).
  • Welcome Smart Pack – osoby, które wybrały telewizory Samsung UHD TV z 2017 roku mogą wykorzystać miesięczny dostęp do Filmbox Live, a także kod do aplikacji VOD, który pozwala oglądać filmy dostępne w tej platformie przez 6 miesięcy.

* W oparciu o publikację Broadband TV News z dnia 28 listopada 2017 roku oraz badania przeprowadzonego przez S&P Global Market Intelligence.

** Promocja trwa do 31 grudnia 2017 roku lub do wyczerpania puli kodów.

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Jak oszczędnie licytować pozycję na Ceneo?

Jak oszczędnie licytować pozycję na Ceneo?

Inne
poniedziałek, 21 grudnia 2020, 11:06
Aby ulokować swój produkt w Top 3, trzeba licytować pozycję na Ceneo. W artykule zdradzimy sposób, jak płacić mniej za licytowanie pozycji na Ceneo?

Zobacz również