Newsello.pl

Jak oszczędnie licytować pozycję na Ceneo?

Aby ulokować swój produkt w Top 3, trzeba licytować pozycję na Ceneo. W artykule zdradzimy sposób, jak płacić mniej za licytowanie pozycji na Ceneo?
Jak oszczędnie licytować pozycję na Ceneo?
Jak oszczędnie licytować pozycję na Ceneo?

Dane Ceneo jasno pokazują, że 70% wszystkich wejść na dany sklep pochodzi z 3 pierwszych miejsc. Co zadziwiające, lokaty te nie wyróżniają się najniższą ceną na pomarańczowej porównywarce. Aby ulokować swój produkt w Top 3, trzeba licytować pozycję na Ceneo. W artykule zdradzimy sposób, jak płacić mniej za licytowanie pozycji na Ceneo?

Licytowanie pozycji na Ceneo jest bardzo dobrym krokiem marketingowym. Dzięki wysokiej pozycji produktów można skutecznie zwielokrotnić sprzedaż. Dodatkowo eksponujemy nasze logo i utrwalamy markę wśród kupujących. Licytacja pozycji na Ceneo pozwala Ci również unikać wojny cenowej i w łatwy sposób uwidacznia produkt na tle konkurencji.

 Licytowanie pozycji na Ceneo odbywa się na:

  • Stronie produktu – masz możliwość licytowania stawki dla 3 pierwszych miejsc.
  • Stronie kategorii – możesz wpływać na stronę kategorii. Bidując pozycję Twoja oferta jest wyświetlona na pierwszej stronie kategorii.

W każdym przypadku płacisz jedynie za klik, czyli przejście kupującego na witrynę Twojego sklepu. Stawkę, która musisz opłacić, dobierasz i wyznaczasz sam.

Jak skutecznie licytować pozycję na Ceneo?

Podczas licytacji pozycji na Ceneo ważne jest, aby jednocześnie obserwować ruchy cenowe konkurencji na konkretnych produktach, dobierać stawki za klik tak, by były opłacalne oraz sprawdzać, czy konkurencja nie przebiła naszej stawki.

Czy da się wykonać tę pracę manualnie? Na kilku produktach, oczywiście jest to możliwe (choć uciążliwe). Na większej ilości produktów, niestety nie. Dlatego, aby skutecznie licytować, należy zdać się na system, który może nam ułatwić pracę i ograniczyć ryzyko błędu.

Automatyzacja i monitoring konkurencji

System LivePrice to kompleksowa automatyzacja procesów monitoringu i automatyki cenowej na platformie Ceneo. Każdy sprzedawca e-commerce wie, jak ważna jest wiedza o konkurencji. Aplikacja zbiera wszystkie informacje w wygodnej do analizy formie.

               

Narzędzie może również ustalać ceny dla platformy na podstawie Twoich wytycznych oraz danych z obserwacji pozostałych sprzedających. Ustawiasz konkretne założenia cenowe (np. zawsze na pierwszym miejscu, równanie cenowe do konkretnego sklepu, uzyskiwanie konkretnej pozycji na Allegro). System na podstawie ruchów konkurencji zoptymalizuje Twoją cenę (do bezpiecznej, ustalonej przez Ciebie granicy).

LivePrice może zostać uposażony w moduł do licytacji pozycji na Ceneo. Funkcja gwarantuje Ci uzyskanie najniższej stawki za klik na Ceneo!

Oszczędnie i automatycznie – LivePrice

LivePrice automatycznie zadba o najniższy CPC i cenę Twojego produktu. Do licytacji pozycji na Ceneo, moduł potrzebuje konkretnych wytycznych.

Moduł wymaga od Ciebie wyboru:

  • Stawki maksymalnej – czyli największej kwoty, która możesz zapłacić Ceneo za klik.
  • Dokładnej pozycji – system pozwala Ci wybrać pozycję, na której mają być wyświetlane twoje produkty.
  • Trybu Cenomatic – system pozwala na wiele scenariuszy licytacji. Podczas licytacji pozycji na Ceneo, może być również włączona automatyka cenowa lub ceny mogą być stałe.

Kiedy uzupełnisz dane, system zaczyna pracować na twoją korzyść. W zależności od wybranego trybu zarządzania cenami aplikacja będzie ją zmieniać względem konkurencji lub pozostawi stałą cenę. W przypadku stawki za klik system nadaje wartość i sprawdza, czy jest ona wystarczalna, aby osiągnąć wskazaną pozycję. W chwili, kiedy uda się znaleźć na wybranym miejscu, LivePrice ustali najniższą kwotę CPC. Jeżeli kwota jest zbyt niska – podnosi ją (oczywiście do bezpiecznej granicy stawki maksymalnej).

Top 3 na Ceneo, czy to opłacalne?

Oczywiście, że tak. Zarówno pod względem wizerunkowym, jak i marketingowym jest to opłacalny zabieg. Nie musisz lokować wszystkich swoich produktów w Top 3. Możesz próbować różnorakich strategii cenowych (np. wystawiać do licytacji bardzo popularne produkty ze stałą kwotą lub dostosować cenę do konkurencji i dodatkowo wzmocnić widoczność licytacją).

Znalezienie się w Top 3 Ceneo wymaga podania stawki, jaką możesz przeznaczyć za klik. Podając wartość CPC, nie wiesz niestety, jaka jest optymalna kwota, aby ulokować swój produkt na konkretnym miejscu. LivePrice działając automatycznie, pozwala Ci płacić najniższą stawkę i realnie oszczędzać!

Czy warto licytować pozycję na Ceneo?

Jak wynika z danych Ceneo, aż 7 na 10 klientów przechodzi do sklepu znajdującego się w Top 3. Dlatego licytacja pozycji na Ceneo jest usługą dodatkowo płatną, ale może przynieść świetne wyniki sprzedażowe.

Używanie aplikacji LivePrice przynosi Ci realne korzyści:

  • optymalizujesz koszty licytacji pozycji na Ceneo,
  • możesz tworzyć dowolne scenariusze cenowe,
  • monitorujesz konkurencję,
  • kreujesz swoją pozycję w branży,
  • automatyzujesz procesy sprzedażowe,
  • zwiększasz sprzedaż,
  • chronisz marżę,
  • śledzisz zmiany i obserwujesz trendy cenowe w swojej branży,
  • oszczędzasz czas i pieniądze,
  • LivePrice działa samoczynnie i nie wymaga Twojego nadzoru.

 Zapytaj o bezpłatną wersję demonstracyjną systemu LivePrice!

Artykuł Partnera

fot. materiały liceprice.pl

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Zobacz również