Newsello.pl

E-sklepy coraz rzadziej inwestują w dedykowane aplikacje mobilne

Jeszcze kilka lat temu oczekiwano, że każdy sklep internetowy stworzy dla swoich klientów osobną aplikację mobilną. Obecnie ponad połowa specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym, nie uwzględnia aplikacji mobilnych w swojej strategii.
E-sklepy coraz rzadziej inwestują w dedykowane aplikacje mobilne / fot. pexels.com
E-sklepy coraz rzadziej inwestują w dedykowane aplikacje mobilne / fot. pexels.com

Tendencja „mobile first” ulega zmianie – retailerzy stawiają na w pełni zoptymalizowane i responsywne strony internetowe. Aplikacje natomiast powinny pozwalać użytkownikom na coś więcej, niż tylko przeglądanie ofert i aktualnych promocji.

Jak wskazuje najnowszy raport „Beyond Mobile: State of Digital Commerce”, jedna trzecia właścicieli sklepów internetowych w Wielkiej Brytanii nie ma aplikacji mobilnej. Cytowane badanie zostało przeprowadzone przez Episerver, dostawcę narzędzia umożliwiającego zarządzanie handlem internetowym, treścią i marketingiem w ramach jednej platformy w chmurze.

Marketerzy stawiają na responsywność
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Episerver, 66% specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym, decyduje się nie uwzględniać aplikacji mobilnych w strategii komunikacji z klientami. Zamiast tego, zdecydowana większość marek (80%) stawia na responsywne strony internetowe, ułatwiające klientom nawigację po sklepie.

W 2017 roku mobile będzie odgrywać większą rolę niż kiedykolwiek wcześniej, przede wszystkim w handlu detalicznym. Wpływa na to przede wszystkim powszechność urządzeń mobilnych – dla przykładu w Wielkiej Brytanii blisko 70% użytkowników posiada tablety. Jednak podczas gdy handel mobilny będzie niezwykle ważny dla dzisiejszych sprzedawców, dedykowane aplikacje mobilne w dużej mierze wychodzą z mody – zauważa David Bowen, Head of Product w Episerver. Również na polskim rynku aplikacje mobilne nie są już jednym z głównych kanałów komunikacji z klientami. Badanie „Biznes w sieci”, zrealizowane przez IAB Polska w 2016 roku, wskazuje, że zaledwie 11% firm wykorzystuje ten kanał w dialogu z konsumentem, podczas gdy w rozwój własnej strony internetowej inwestuje 80% przedsiębiorstw.

Konsumenci chcą być zaskakiwani
Skuteczna kampania marketingowa powinna zakładać komunikację z konsumentami za pośrednictwem wielu kanałów. Stawiając na mobile, warto jednak pamiętać, by funkcjonalność aplikacji była dla odbiorców ciekawa, angażująca i przydatna. Atrakcyjną formą dialogu z klientami, choć wykorzystywaną wciąż przez niewielką liczbę firm, mogą być powiadomienia push. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez firmę Kahuna „Mobile Marketing Index” wskaźnik otwarć tego typu komunikatów sięga nawet 62%.

Powiadomienia push mogą być podstawą do zbudowania silnej, angażującej relacji z klientami. Umożliwiają bowiem szybkie informowanie odbiorców o nowych ofertach czy ograniczonych czasowo promocjach, o których mogą dowiedzieć się jako pierwsi. Krótkie, atrakcyjne wizualnie powiadomienia, zawierające tekst, grafikę czy linki do landing page są szczególnie efektywnym sposobem na zaktywizowanie klientów, także w trybie offline –  podkreśla Marek Włodarczyk, Country Manager w Optivo, an Episerver Company.

Większość odbiorców płynnie porusza się w obszarze nowych technologii, dlatego mają oni coraz większe oczekiwania i chcą być zaskakiwani innowacyjnością względem sposobu komunikacji z ulubionymi markami i udogodnień mających ułatwić proces zakupowy. W badaniu przeprowadzonym przez Episerver, blisko 19% respondentów wskazało, że chciałoby korzystać z aplikacji, która umożliwiałaby skanowanie produktów i sfinalizowanie transakcji, co znacznie skróciłoby proces zakupu i pozwoliłoby im na ominąć kolejki w sklepach. Podobnie, bo co piąty kupujący zadeklarował, że chciałby mieć możliwość przymierzania ubrań za pomocą technologii VR.

Klienci są zainteresowani rozwiązaniami, które umożliwiają pogłębione doświadczenia związane z obcowaniem z marką. Niezależnie od tego, czy jest to w pełni responsywna strona internetowa, czy dedykowane aplikacje – oferowane przez sklepy formy komunikacji powinny wychodzić poza schematyczne ramy, proponować odbiorcom angażujące przeżycia i maksymalnie skracać im proces zakupowy. Dedykowane aplikacje mogą zatem znaleźć się w obszarze ich zainteresowań, jednak pod warunkiem, że umożliwi ona coś więcej, niż tylko przeglądanie produktów i aktualnych promocji.

Więcej informacji na temat obecnej kondycji oraz przyszłości mobile’u znajduje się w pełnej wersji raportu „Episerver Beyond Mobile: State of Digital Commerce”

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Canon Fot: Krzysztof Zatycki

Canon EOS R1: Kolejny krok w fotografii bezlusterkowców

Nowości
środa, 17 lipca 2024, 13:10
17 lipca 2024 roku, Canon zaprezentował swój najnowszy flagowy model w systemie EOS R – aparat EOS R1. Ten pełnoklatkowy bezlusterkowiec, wyposażony w mocowanie RF, zadebiutuje jako pierwszy flagowiec marki.

Zobacz również