Firma HP Inc ogłosiła we wrześniu br. premierę FitStation, nowej platformy, która pozwoli dostarczać indywidualnie dopasowane obuwie, dzięki innowacyjnemu skanowaniu 3D, dynamicznej analizie chodu oraz technologiom produkcyjnym. FitStation to kolejny krok na drodze firmy do odkrycia, jak na świecie projektuje się i produkuje dzięki komercyjnym technologiom 3D.
FitStation od HP to innowacyjna platforma sprzętowa i programowa, która rejestruje skan stopy w 3D, pomiary nacisku oraz analizę chodu, tworząc jedyny w swoim rodzaju profil cyfrowy każdej stopy. To pierwsze na świecie wszechstronne rozwiązanie pozwalające na tworzenie indywidualnych zaleceń dotyczących gotowego obuwia, druk wkładek w 3D oraz tworzenie dostosowanego do potrzeb danej osoby obuwia1. System będzie korzystać z technologii HP Multi Jet Fusion do tworzenia wkładek z użyciem drukarek 3D.
- FitStation to naprawdę przełomowa platforma, która będzie mieć pozytywny wpływ na życie ludzi i zmieni sposób, w jaki nabywają oni obuwie i wkładki do butów – powiedział Louis Kim, Global Head of Immersive Computing, Personal Systems, HP Inc. - Odkrywamy na nowo wrażenia związane z kupowaniem obuwia, wznosząc indywidualizację i personalizację na nieznany dotąd poziom. Połączyliśmy możliwości HP w dziedzinie skanowania i druku 3D, by wcielić w życie wizję Blended Reality, ale też współpracujemy z naszymi czołowymi partnerami z branży obuwniczej, by rozwijać tę rewolucyjną platformę.
FitStation pozwala na wytwarzanie pierwszych na świecie wkładek do butów przy użyciu drukarki 3D, wykorzystując skanowanie 3D oraz dynamiczną analizę chodu2, a Superfeet, lider w dziedzinie innowacyjnych wkładek do butów rozpoczął pilotażowe wdrożenie platformy w wybranych sklepach spośród 4000 placówek, w których są oferowane. Steitz Secura, specjalistyczny producent obuwia ochronnego wytwarzanego w Niemczech, będzie stosować FitStation, by bardziej skupiać się na wygodzie, profilaktyce oraz bezpieczeństwie.
- Od 40 lat wyznaczamy standardy kształtu i dopasowania. Do dziś technologia produkcji wkładek do butów z użyciem drukarki 3D, pozwalająca na spełnienie ścisłych norm Superfeet, po prostu nie istniała – powiedział Eric Hayes, Chief Marketing Officer w firmie Superfeet. - Nasze nowe rozwiązanie pozwala na tworzenie najbardziej zindywidualizowanego kształtu i dopasowania.
- Ta innowacyjna kampania w dziedzinie obuwia pozwala nam zdobyć pozycje technologicznego lidera w branży – powiedział Michael Huth, Dyrektor Generalny Steitz Secura. - Koncepcja zindywidualizowanego obuwia ochronnego to prawdziwa innowacja w skali światowej, wytyczająca standardy przyszłości.
Apple „It’s Glowtime” – nowe urządzenia i AI w centrum uwagi [WIDEO]
Na konferencji „It’s Glowtime”, Apple zaprezentowało swoje najnowsze produkty i technologie, które mają ukształtować przyszłość ich ekosystemu.