Newsello.pl

Samsung liderem globalnego rynku telewizorów

Samsung od 10 lat nieprzerwanie zajmuje pozycję lidera wśród producentów telewizorów na świecie – poinformowała firma analityczna IHS. Od tego czasu firma sprzedała ponad 427 milionów tych urządzeń.
Samsung liderem globalnego rynku telewizorów
Samsung liderem globalnego rynku telewizorów

W 2014 roku Samsung miał najwyższe udziały w wysokości 26,9 procent na globalnym rynku telewizorów, a w 2015 zwiększył je do 28,8 procent*. W Polsce w 2006 roku według danych GfK ilościowe udziały firmy Samsung w rynku telewizorów wynosiły 31,5 procent, w ubiegłym roku wynosiły one prawie 40 procent.

Innowacyjność i stałe doskonalenie jakości obrazu, szybkie wprowadzanie nowych technologii i łatwe w obsłudze menu zawsze stanowiły zalety naszych telewizorów. O ich atrakcyjności świadczy też duża liczba polskich aplikacji, łatwość współpracy z urządzeniami mobilnymi oraz dbałość o design, a także wsłuchiwanie się w opinie klientów. To fundamenty sukcesu, którego efektem jest utrzymanie przez 10 lat pozycji lidera wśród producentów telewizorów – mówi Maciej Konieczny, Dyrektor Dywizji TV/AV, Samsung Electronics Polska. Samsung od lat wytycza trendy. Jako pierwsza firma na świecie wprowadził do sprzedaży zakrzywione telewizory SUHD, a w tym roku ich jeszcze doskonalszą wersję SUHD z panelem Quantum Dot i technologią HDR. Wszystkie nasze telewizory SUHD uzyskały certyfikat UHD Premium, przyznawany przez organizację UHD Alliance.

Wyprodukowany w 2006 r. model Bordeaux, który sprzedał się w liczbie trzech milionów egzemplarzy, zainaugurował erę dominacji firmy Samsung na światowym rynku RTV. Innowacyjna konstrukcja jego obudowy, lekko zakrzywiona u dołu, zwiastowała coraz większą rolę designu w projektowaniu telewizorów. Kolejne linie urządzeń marki Samsung, jak Touch of Color czy Crystal Rose z dwukolorową, lekko przezroczystą ramą, wyznaczały nowy kierunek we wzornictwie – poszukiwanie prostoty i elegancji w subtelnych kształtach i kolorach.

Do kluczowych momentów w historii telewizorów Samsung zaliczyć należy również rok 2009, kiedy zaprezentowano najcieńszy telewizor na świecie o grubości wynoszącej zaledwie 29,9 mm, a także rok 2013, kiedy Samsung przedstawił największy na świecie telewizor UHD S9 o przekątnej 110-cali. Rok 2014 rozpoczął z kolei prawdziwą rewolucję w projektowaniu telewizorów. Samsung zaprezentował wówczas telewizor SUHD z matrycą nanokrystaliczną o zakrzywionym kształcie, który nie przypominał żadnego z dotychczasowych modeli. Popularność tych najwyższej klasy telewizorów można przypisać wyjątkowej jakości obrazu SUHD, wspaniałemu wzornictwu oraz możliwości korzystania w połączeniu z innymi urządzeniami, dzięki czemu użytkownicy mogą się cieszyć obrazem o ultrawysokiej rozdzielczości w każdym środowisku.

Wraz z innowacjami w dziedzinie jakości obrazu i designu firma Samsung doskonaliła również system i aplikacje dostępne na telewizorach. W 2010 r. powstał pierwszy na świecie sklep z aplikacjami dla telewizorów, a rok później wprowadzono interfejs użytkownika Smart TV – Smart Hub. Od tego czasu stopniowo pojawiały się kolejne innowacje, a także system operacyjny Tizen, który pozwolił usprawnić korzystanie z telewizorów poprzez intuicyjną obsługę i możliwość połączenia z innymi urządzeniami.

Platforma Samsung Smart TV wciąż zyskuje na popularności. Z ostatnich analiz wynika, że w Wielkiej Brytanii liczba użytkowników Samsung Smart TV przekroczyła próg 2,5 mln tygodniowo, co oznacza 33-procentowy wzrost w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Rozwój platformy jest również bardzo widoczny w Polsce. Już ponad 65% nowych telewizorów i odtwarzaczy Blu-ray wyposażonych w funkcje Smart jest podłączanych do internetu. W grudniu 2015 roku przekroczony został próg 1 miliona użytkowników miesięcznie, a w ciągu ostatnich 6 miesięcy ich liczba wzrosła o ponad ¼ (styczeń vs. sierpień).

*IHS Technology report “Public Display Market Tracker Q1 2016”

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Canon Fot: Krzysztof Zatycki

Canon EOS R1: Kolejny krok w fotografii bezlusterkowców

Nowości
środa, 17 lipca 2024, 13:10
17 lipca 2024 roku, Canon zaprezentował swój najnowszy flagowy model w systemie EOS R – aparat EOS R1. Ten pełnoklatkowy bezlusterkowiec, wyposażony w mocowanie RF, zadebiutuje jako pierwszy flagowiec marki.

Zobacz również