W 2014 roku Samsung miał najwyższe udziały w wysokości 26,9 procent na globalnym rynku telewizorów, a w 2015 zwiększył je do 28,8 procent*. W Polsce w 2006 roku według danych GfK ilościowe udziały firmy Samsung w rynku telewizorów wynosiły 31,5 procent, w ubiegłym roku wynosiły one prawie 40 procent.
– Innowacyjność i stałe doskonalenie jakości obrazu, szybkie wprowadzanie nowych technologii i łatwe w obsłudze menu zawsze stanowiły zalety naszych telewizorów. O ich atrakcyjności świadczy też duża liczba polskich aplikacji, łatwość współpracy z urządzeniami mobilnymi oraz dbałość o design, a także wsłuchiwanie się w opinie klientów. To fundamenty sukcesu, którego efektem jest utrzymanie przez 10 lat pozycji lidera wśród producentów telewizorów – mówi Maciej Konieczny, Dyrektor Dywizji TV/AV, Samsung Electronics Polska. Samsung od lat wytycza trendy. Jako pierwsza firma na świecie wprowadził do sprzedaży zakrzywione telewizory SUHD, a w tym roku ich jeszcze doskonalszą wersję SUHD z panelem Quantum Dot i technologią HDR. Wszystkie nasze telewizory SUHD uzyskały certyfikat UHD Premium, przyznawany przez organizację UHD Alliance.
Wyprodukowany w 2006 r. model Bordeaux, który sprzedał się w liczbie trzech milionów egzemplarzy, zainaugurował erę dominacji firmy Samsung na światowym rynku RTV. Innowacyjna konstrukcja jego obudowy, lekko zakrzywiona u dołu, zwiastowała coraz większą rolę designu w projektowaniu telewizorów. Kolejne linie urządzeń marki Samsung, jak Touch of Color czy Crystal Rose z dwukolorową, lekko przezroczystą ramą, wyznaczały nowy kierunek we wzornictwie – poszukiwanie prostoty i elegancji w subtelnych kształtach i kolorach.
Do kluczowych momentów w historii telewizorów Samsung zaliczyć należy również rok 2009, kiedy zaprezentowano najcieńszy telewizor na świecie o grubości wynoszącej zaledwie 29,9 mm, a także rok 2013, kiedy Samsung przedstawił największy na świecie telewizor UHD S9 o przekątnej 110-cali. Rok 2014 rozpoczął z kolei prawdziwą rewolucję w projektowaniu telewizorów. Samsung zaprezentował wówczas telewizor SUHD z matrycą nanokrystaliczną o zakrzywionym kształcie, który nie przypominał żadnego z dotychczasowych modeli. Popularność tych najwyższej klasy telewizorów można przypisać wyjątkowej jakości obrazu SUHD, wspaniałemu wzornictwu oraz możliwości korzystania w połączeniu z innymi urządzeniami, dzięki czemu użytkownicy mogą się cieszyć obrazem o ultrawysokiej rozdzielczości w każdym środowisku.
Wraz z innowacjami w dziedzinie jakości obrazu i designu firma Samsung doskonaliła również system i aplikacje dostępne na telewizorach. W 2010 r. powstał pierwszy na świecie sklep z aplikacjami dla telewizorów, a rok później wprowadzono interfejs użytkownika Smart TV – Smart Hub. Od tego czasu stopniowo pojawiały się kolejne innowacje, a także system operacyjny Tizen, który pozwolił usprawnić korzystanie z telewizorów poprzez intuicyjną obsługę i możliwość połączenia z innymi urządzeniami.
Platforma Samsung Smart TV wciąż zyskuje na popularności. Z ostatnich analiz wynika, że w Wielkiej Brytanii liczba użytkowników Samsung Smart TV przekroczyła próg 2,5 mln tygodniowo, co oznacza 33-procentowy wzrost w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Rozwój platformy jest również bardzo widoczny w Polsce. Już ponad 65% nowych telewizorów i odtwarzaczy Blu-ray wyposażonych w funkcje Smart jest podłączanych do internetu. W grudniu 2015 roku przekroczony został próg 1 miliona użytkowników miesięcznie, a w ciągu ostatnich 6 miesięcy ich liczba wzrosła o ponad ¼ (styczeń vs. sierpień).
*IHS Technology report “Public Display Market Tracker Q1 2016”
Apple „It’s Glowtime” – nowe urządzenia i AI w centrum uwagi [WIDEO]
Na konferencji „It’s Glowtime”, Apple zaprezentowało swoje najnowsze produkty i technologie, które mają ukształtować przyszłość ich ekosystemu.