Klienci, wybierając produkty w sklepach internetowych, często kierują się zaufaniem do danych marek, dawnymi doświadczeniami, a także opiniami innych klientów, którzy już wcześniej zdecydowali się na zakup. Czego można dowiedzieć się z komentarzy pozostawianych przez klientów, a czego z oficjalnych opisów produktów?
Kupując przez internet, produkty wybiera się nieco inaczej niż stacjonarnie
W sklepach internetowych można spotkać się ze znacznie większym wyborem niż w stacjonarnych punktach sprzedaży. Dzieje się tak ze względu na brak ograniczenia związanego z magazynowaniem produktów w jednym lokalu. Zamówienia internetowe często wysyłane są do klientów prosto z dużych centrów logistycznych, w których znajduje się nie jeden, a wiele pojemnych magazynów. Większy wybór produktów w internecie wiąże się także z łatwością przechodzenia z jednego sklepu do drugiego – nie trzeba się w tym celu przemieszczać, nigdzie dojeżdżać, ani tracić cennego czasu – wystarczy przełączyć kartę przeglądarki, żeby wejść w ofertę zupełnie innych marek. To pozwala na szybką weryfikację najlepszej ceny, przez co sklepy internetowe rywalizują między sobą o najbardziej atrakcyjne promocje i rabaty.
Wybór produktów w internecie musi opierać się na zdjęciach i opisach opublikowanych przez producenta, oraz opiniach pozostawianych przez klientów, którzy już wcześniej zdecydowali się na zakup. Ponieważ kupując przez internet, nie sposób zobaczyć na własne oczy wybranego produktu, przy jego wyborze ważne jest zaufanie do marki oraz jej renoma. Firmy, które cieszą się dobrą sławą, ponieważ wypuszczają na rynek wysokiej jakości towary, prowadzą aktywną sprzedaż internetową, a klienci kupują ich produkty, bo wiedzą, że są one warte swojej ceny.
Jakie są wady zakupów w sieci?
Zakupy stacjonarne mają swoje wady, przez które niektórzy nie przepadają się na nie wybierać. Wejście do sklepu internetowego jest znacznie prostsze, szybsze i mniej wymagające, niż podróż do stacjonarnego salonu sprzedaży. Osoby, które kupują online na co dzień, wymieniają jedynie jedną wadę takiego rozwiązania – niestety zdarza się, że zamówiony produkt nie jest dokładnie taki, jak w wyobrażeniu przy zakupie. Z czego to wynika? Czasami z niedokładnego czytania opisu producenta, w którym znajdują się wszystkie najważniejsze informacje. Czasem dzieje się tak również z powodu nieautentycznych zdjęć produktów albo niejasnych opisów. Jak uniknąć rozczarowania? Przede wszystkim uważnie czytać wszystkie informacje znajdujące się przy wybranym produkcie. Do tych szczególnie istotnych zaliczają się opinie klientów, w których znaleźć można nieco inne treści, niż w oficjalnych opisach produktów.
Czego można dowiedzieć się o firmie, czytając opinie jej klientów?
Czytając opinie o produkcie i firmie pozostawione przez klientów na stronach takich jak https://www.gowork.pl, warto poszukać wśród nich istotnych informacji, jak między innymi czasu realizacji zamówienia albo sposobu zabezpieczenia przesyłki. Ważny jest także stały kontakt sklepu z klientem, nie tylko podczas realizacji zamówienia, ale także i później, w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów lub awarii, która uprawnia klienta do zgłoszenia reklamacji. Opinie, w których klienci wspominają o rozwiązaniach spraw trudnych, takich jak właśnie reklamacje, wymiany lub zwroty towaru, to kolejne informacje, które warto przyswoić jeszcze przed zakupem. W ten sposób można dowiedzieć się, jakie rozwiązania będzie w stanie zaproponować firma, jeśli wystąpią problemy z zamówieniem.
fot. Adobe Stock
Artykuł Partnera